ПЕРША ІЛЮСТРАЦІЯ
ВНУТРІШНІЙ ОБРАЗ ЛЮДИНИ, ЯКА СЛУЖИТЬ ГРІХОВІ Й ДОЗВОЛИЛА ДИЯВОЛУ ПАНУВАТИ НАД СОБОЮ
Таким є серце світської людини, яка служить гріхові й піддалася спокусам диявола, тобто живе за звичаями світу цього, з волі князя піднебесного, духа, що діє тепер у синах і дочках непокірливих (Див. Еф. 2, 2). Обличчя зображає байдужість і легкодушність, яка потурає низьким інстинктам (схильностям), нічого не вважає за гріх, дозволяє собі все, чого тільки забажає лукаве, розбещене та зіпсоване серце. Така людина живе собі весело й безтурботно, не звертаючи жодної уваги ані на Бога, ані на вічність, ані на суд.
У серці такої людини перебуває диявол зі своїм страшним товариством – сімома головними гріхами, які зображені тут відповідними сімома звірятами:
Бундючна ПАВА з розпростертими перами у хвості символізує гордість, яка зводить і полонить так багато людських сердець. Багато людей пишаються своїми даруваннями, талантами, багатством, становищем, тілесною красою і так далі, як пава пишається своїм хвостом, забуваючи, що все це вони отримали від Бога без жодних своїх особистих заслуг.
Такі люди багато думають про себе, у своїх думках виносяться понад інших людей, гордують ними і зневажають своїх ближніх, а навіть і переслідують їх! Такі-то плоди гордості.
КОЗЕЛ – це обридливе і смердюче звіря. Він уособлює тут перелюбство та взагалі неморальне життя. Особливо в наші дні надзвичайно поширюються ці страшні гріхи, – як за днів Содоми й Гоморри, – а з ними розводи та вживання алкогольних напоїв, бо за перелюбства, порушення тверезості й моралі державні закони нікого не карають…
СВИНЯ символізує на цьому малюнку чревоугодництво, та взагалі нестриманість і нечистоту в усіх формах людського життя.
ЖАБА-РОПУХА, яка добуває поживу для себе із землі, змальовує жадобу достатків, або багатства з ніколи ненасиченим хотінням. Чим більше вона має, тим більше жадає.
ЗМІЙ, який через заздрість звів Адама і Єву, наших прародичів, які щасливо жили в раю, є правдивим та страшним образом заздрості й задоволення та радості із чужого нещастя.
Найбільший із хижаків і найстрашніший зі всіх звірів, ТИГР, означає тут гнів і помсту, що спонукають людей до ганебних діл, притаманних тільки хижим звірам.
Повільна ЧЕРЕПАХА представляє собою лінивство або байдужість, що позбавляють людину християнської активності й ревності в служінні Богові та своєму ближньому.
Святий Дух є усунений із серця, проте Він не перестає просвічувати людину Своєю ласкою й дарами, які зображені на малюнку вогниками, що оточують серце. Добрий ангел або Христова благодать намагається також пробудити грішника Словом Божим та іншими засобами Господньої благодаті.
Та, на жаль, серце не слухає й не хоче нічого прийняти від Бога, бо воно є цілком затуманене бажаннями й насолодами гріха.
Таким є страшний і жалюгідний стан грішника, який живе за звичаєм віку цього. О, як багато людей залишаються байдужими в такому плачевному стані, немов би їм не загрожувала жодна небезпека…! Вони називаються християнами, а фактично є невільниками гріха й диявола. Вони навіть ходять до церкви, сповідаються, причащаються, вони навіть Слово Боже читають та інколи моляться, але через затверділість свого серця вони не покаялися, – а тому це все не може принести їм жодної користі. Вони носять ім’я, ніби живі, але вони мертві (Див. Апок. 3,1).
Милосердний Боже та Спасителю! Глянь очима Твоєї безмежної любові на сумний стан мого грішного серця. Просвіти очі моєї безсмертної душі промінням Твого небесного світла і засвіти в моїй темряві, щоб я міг пізнати внутрішній стан мого серця. Уділи мені Твоєї благодаті й визволи мене зі всього, що тримає мене в такому страшному та жалюгідному стані. Борони мене, Всемогутній Спасителю, щоб я ніколи не дозволив моєму пекельному ворогу перебувати в моєму серці!
Нехай мене страшить вже сама гадка, що хто грішить, то він є невільником гріха, є з дияволом, є його знаряддям, та що через грішні нахили й пожадливості серце моє наповнюється нечистими духами й гидотою. Ти, о Господи і Творче всіх речей, створив моє серце, щоб воно було Твоїм храмом. Яке ж маю право перетворювати його на диявольську майстерню?
Визволи мене, Всесильний Боже, від диявольської влади! Очисти мене від усякого бруду та скверни гріха. Візьми від мене моє нечисте серце, а сотвори в мені нове чисте серце.
Вчини Собі в ньому подячний дім для хвали твого найсвятішого імені, о Ісусе Христе! Амінь.
До Тебе йду, Ісусе Мій,
Таким, як є, в вині тяжкій;
Обмий мене в Крові святій!
О, Спасе, я до Тебе йду!
До Тебе йду в гріхах слабий,
В мою Ти душу лік пролий!
Сховай під Твій покров святий!
О, Спасе, я до Тебе йду.
До Тебе йду, мене прийми,
Тягар гріха з душі здійми,
Мене любов’ю обійми!
О, Спасе, я до Тебе йду.